čtvrtek 21. června 2012

Co dál? Odpovědi

Ke článku „Co dál?“ se dosud, za týden od zveřejnění vyjádřili tři hráči. Více asi čekat ani nemůžu, protože jsou to stále Ti samí, co na stránky chodí a k běžným věcem na diskuzi se vesměs vyjadřují.  Dovolím si tedy reagovat na Vaše podněty.

Vláďa – myslím, že brát zodpovědnost za neúspěch celého týmu na sebe není na místě. Asi je správné vyvodit nějaký důsledek vůči sobě, pokud se skutečně osobně nedaří, ale že by tím tým utrpěl tak, aby to mělo destruktivní účinky globálně, to asi ne. Jak jsem napsal, těch atributů, proč se nedařilo je více a Vláďova střelecká dieta je jen jedna z více aspektů. To, že ve trojce to půjde samo asi podlehlo více lidí. Je škoda, že jsme se z facky nedokázali oklepat a zahrát vícekrát týmově. Vláďa píše, že ve třetí třídě je málo zápasů a doplatil mimo jiné i na nerozehranost a nesehranost. S tímto musím souhlasit. Ve třetí třídě se hrají jen dvě třetiny zápasů, než porce ve vyšších třídách. Ovšem na druhou stranu tréninky byly každý týden a tak nerozehranost beru jen jako slabou omluvu. Pokud bychom všichni pravidelně chodili na zápasy a především tréninky, byly by jsme spolu v kontaktu minimálně 6x v měsíci. Každou středu na tréninku (4x v měsíci) a jednou za 14dní na zápasech. Myslím, že je to dostatečná porce k trénování a sehrávání se. Na druhou stranu více soutěžních zápasů a adrenalinu, který jej provází žádný trénink nenahradí. Dostáváme se k důležité věci, Vláďově boji, kdy mu na jednom rameni tančí panáček Carpe Diem a na druhém panáček budoucnosti. Vláďa projevil touhu zahrát si jinou soutěž, na druhou stranu cítí závazek ke Carpe Diem. Zde, v tomto problému bych chtěl udělat jasno a vyřknout důležitou větu. Závazek vůči klubu není v tuto chvíli na místě. Pro Tvůj klid duše zde prohlašuji, že pokud odejdeš z vlastní vůle, nebudu brát Tvé jednání jako žádný podraz. Kamarádi jsme a doufám i zůstaneme dál, ať věc dopadne jakkoliv. Pokud by se klub udržel dále na nohách, je více než jasné, že ne v sestavě jaké je nyní. A v tomto si naopak nebudu brát tentokrát servítky já. Stále nejsem rozhodnutý, kam klub nasměrovat, ale může se stát že ten co by po sezoně odešel můžeš být třeba i Ty, nebo kdokoliv jiný a proto odhoďme v příštích týdnech laskavosti a pomyslné závazky a zachovejme se tak, aby situace vyhovovala každému. Nerad bych se dočkal situace, kdy se navzájem překvapíme a budeme na sebe koukat jako puci. Stejně jako Ty máš zájem hrát jinde, i já bych měl v plánu tým provzdušnit a jistotu pokračování nemá nikdo, závazek nezávazek. Jistotu pokračování zatím totiž nemá ani samotný klub.

Petr – sdílím Tvé přesvědčení, že skončit s klubem by byla škoda. Je to moje srdeční záležitost a vlastní dítě, které jsem počal s Olinem. Osud tomu chtěl, že se nakonec toto pomyslné manželství rozpadlo a Olda se se mnou nechal rozvést. Je však důležité pochopit jednu věc. Jako vedoucí klubu musím mít z vedení také radost a mít sílu na další pokračování. Elán do vedení mě výrazně ukrojila už minulá sezona, kdy jsem už okrajově přemýšlel, že to zabalím. Nakonec jsem svolil a pokračoval s tím, že letos hrajeme třetí třídu a sezona bude víceméně hraná pro radost. Cítím však po skončení sezony radost? Necítím.Výsledkem sezony bylo utrápené hraní v druhé polovině tabulky, zničené tréninky Antabusu a povětšinou neutrální atmosféra v klubu s občasným vybočením do spodnějších pater, tedy pesimismu a handrkování. Chybí mě u našeho týmu asi to nejdůležitější. Týmový duch, v tom je zahrnuté vše. Docházka na klubové akce, radost ze hry samotné, ochota pro klub udělat více, než jen standard. Už to opakuji poněkolikáté, ale ten klub není jen můj a vy moji hráči, ten klub je všech našich hráčů a kdokoliv kdo by přišel s jakýmkoliv vylepšením, novým nápadem, novým schopným hráčem, nápadem jak klub pozvednout na vyšší úroveň by byl vyslechnut a podpořen. Vy jste tým a já jen ten, co zařizuje věci kolem.
Je jisté, že tým nebude pokračovat ve stejné sestavě a jak by řek Karel Šíp, chtělo by to nejméně šest změn v sestavě :-)) a nás je sedm..:-)), ne, to ne, ale  každopádně pokud chci, aby týmový duch se značně pootočil, minimálně tři změny kádr potřebuje, na jakýchkoliv postech a jakýchkoliv hráčů. I odchod třeba nejlepšího hráče, nebo druhého či třetího tým bezprostředně oživí. A jsme u další otázky, kde vzít nové hráče.. A to je ten kámen úrazu. Mě se Ti hráči už nechtějí shánět, nemám na to sílu stále dokola někoho přivádět do týmu, který se buď chytí nebo nechytí.. Nechce se mě v tuto chvíli zařizovat zase vše odznova a budovat tak vše prakticky od píky.. Nechávám tomu stále čas, rozhodnutí padne až toho 30.tého, každopádně chci, abys Petře pochopil, že vedení klubu není jen to, že jsi na soupisce napsán v kolonce „vedoucí klubu“, ale obnáší to mnohem více a jsou to především starosti, kterými nevím zda mám chuť opět procházet..

Michaldo – souhlasím, že v tuto chvíli nemáme v týmu hráče jako v minulosti, můj Kamínkovský sen se postupně rozplynul, když odešel nejprve Lukáš, pak Olin a nakonec Mrazič. Myslím, že v sestavě se všemi, tak jak jsem napsal by vše bylo jiné. Vraťme se do reality, sestav je nyní úplně jiná. Sice nemáme tak výrazné persóny, jak jsme psali, ale přesto mám za to, že například Ty jsi hráč vysoké kvality, který stále neukázal, co vlastně umí. Občas máš záblesk geniality a z toho hraješ fotbal jak legendární bavič Petr Novotný.
Nové složení týmu je nutností, jak už jsem psal výše, k tomu už není potřeba se více vyjadřovat a k poslední věcí, ke které ses vyjádřil je to, že nejsme tým. I o tomto už zde padlo pár slov. Je to pravda, více říct nemůžu a pokud se pokračovat bude, chtěl bych tento důležitý aspekt týmu nastartovat.

Pro všechny – konečné rozhodnutí padne snad toho třicátého. Nemám v plánu dělat schůzi dlouhou jako minulej rok. Statistiky zde již byly zveřejněny, proto není potřeba je dále rozpitvávat. Můj názor na nynější situaci také znáte, půjde tedy především o to, se nějak dohodnout, nebo nedohodnout. Každý nechť příjde s názorem a rozhodnutím, já tak učiním také.

Článek bych zakončil tím, že bych nechtěl, aby toho 30.tého to byla jen schůze, jak bylo stále psáno, ale také jako rozlučka se sezonou 2011-2012, takže všeobecné veselí a burajé oslavy.

Pokud máte co k tématu říct, stále je možnost se vyjádřit v kolonce "Co dál" v pravé liště..