neděle 31. května 2009

Okruh zaznamenal památné výhry

Ještě před hodnocením celého zápasu musím uvést na pravou míru nedávný článek, ve kterém jsem sliboval připsání 30ti bodů na moje konto a následně vždy dalších 5 po vstřelení branky. Jedná se o soutěž "HRÁČ SEZONY". Samozřejmě jsme to myslel jen jako vtip.. Zkoušel jsem, jaké jsou Vaše reakce a jestli by se aspoň někdo ozval.. Už od začátku soutěže se snažím o nastolení alespoň nějaké objektivity, i když nejmenovaný čelen klubu moji snahu o vyplnění prázdného prostoru mezi hracími víkendy haní a shazuje.. Nakonec byl však i on přesvědčen třeba Borisem, že takováto hra je pěkným zpestřením.. a já doufám, že podobný názor mají i většina ostatních členů klubu.. To jen tak na úvod..
.
Když jsem se v sobotu ráno probudil, běžel jsem ještě rozespalý k oknu a s hrůzou zjistil, že venku leje jako z konve.. Ihned jsem si pomyslel, že za takovýchto špatných podmínek se dnes kvalitního futsalu nelze dočkat, jsem rád, že moje černé myšlenky byly záhy rozplynuty. Ve tři čtvrtě na 9, tedy čtvrt hodiny před zahájením našeho herního dne na Okruhu jsem napsal SMS zprávu předsedovi BAF, a jako správný král vysondoval, jestli se dnes hrát bude nebo ne. A to nejen proto, že Martin H. by zbytečně jel až z Přerova.. Odpovědí jsem byl mírně překvapen, i přes prudký liják mi bylo odepsáno, že se hrát bude.. Po chvíli sledování stránek BAF jsem zjistil, že už na 3 z 5ti hracích hřiští se veškeré zápasy zrušily.. No v tu chvíli mě přišlo hraní v těchto podmínkách jako mírný nerozum.. jak jsme ale nakonec byli rádi v 13:30, po obou špílech, že se zápasy nezrušili a to mě myslím potvrdí každý z Vás.
.
Ještě v pátek večer na "omluvenkovém listě" nebyl napsaný nikdo. V sobotu ráno se mě ze zápasu omluvil Lob. David opět nedorazil a Honza si léčí koleno a kotník. Na poslední chvíli se omluvil i Ríša, který musel zůstat doma a pečovat o matku našeho budoucího nástupce v barvách Carpe Diem. Naše sestava pro sobotní klání tedy nakonec zněla takto: Martin H. - Culiš, Olin, Boris - Martin M., Michal, Pája.
Po příchodu na hřiště se nám zdál terén celkem špatný, plno kaluží a neutuchající deště.. Postupem času, asi během 20 minut se však situace zlepšila a kaluže z hřiště téměř vymizeli. Deště téměř ustal.. A my se tedy mihli s chutí vrhnout do zápasení...
.
První zápas na nás čekal nažhavený, na jaře neporažený, tým ze Starého Lískovce. Svoji jarní dobrou formu potvrdili už v prvním zápase soboty, kdy porazili United 3:1 a připsali si tak další tři body. Začátek zápasu byl posunut o 20 minut, proto zápas stihly i opozdilci Culiš a Boris, kteří téměř shodně přišly o 30 minut později, než se sluší a patří..
Zápas by zahájen.. První ostych ze soupeře zmizel jako pomeranče ve slevě a po pěkné ťukačce Olin zarval prvního góla. Poté následovaly dva velké okamžiky ostrostřelce Michala, který dvěma pěknými brankami zvýšil už na 3:0, jednu po víko, druhou si nepamatuju.. Asi v polovině prvního poločasu bylo jasně patrné, kdo na hřišti vládne a kdo je lepším týmem. Myslím, že nám dosti pomáhá i respekt, se kterým většina mužstev proti mám nastupuje.. Do poločasu zvýšil skore ještě Martin Killer Mrázek a zápas byl hotov. Stav 4:0 v poločase nedával soupeři ani pomyslet na obrat. Otěže utkání jsme drželi pevně ve svých rukou a dobrou kombinační hrou nepouštěli soupeře téměř k ničemu.. Nemálo krát se mě stalo, že jsem Martina v bráně přistihl při dloubání rukavicí v nose.. Byl to jeden z nejkolektivnějších výkonů, jaký Carpe za poslední dobu podalo.. Druhý poločas jsme už na soupeře hráli to, co jsme potřebovali, míč byl po většinu času přilepen na našich kopačkách a futsalem jsme se prostě bavili.. Přesně tak, jak jsme před zápasem všechny nabádal. Akce jak z učebnice.. Jedna krásnější druhé. Po jedné takové jsme se dostal před gološe soupeře i já a dloubáčkem přehodil brankáře.. 5:0. Po nemalé chvíli se ke slovu dostal i Culiš, který ještě do nedávna piloval střelbu s Kateřinou Emmons. A bylo vidět, že né nadarmo, jeho včelička rychlostí stíhačky zaplula střelou téměř od půlky hřiště k levé tyči brankáře Orlů, 6:0. Zápas se začal strhávat v debakl a exibici. Po gólu do konce zápasu ještě vstřelil Martin M. a opět já. Konečný výsledek 8:0 je nečekaně vysoký na to, jak se St.Lískovec na jaře prezentuje. Tímto debaklem utrpěli první jarní prohru a my si udělali na pažbě další vzácný zářez. Musím uznat, že jsme podaly opravdu dobrý výkon, téměř bezchybný. Po zápase mě netěšil ani tolik ohromující výsledek, ale předvedená hra, která občasnými prvky připomínala hru Barcelony.. Tímto zápasem jsme si pootevřeli vrátka k postupu ještě mnohem více. První krok byl učiněn, druhý byl na hráčích Stroks v mezi zápase a konečný třetí v našem druhém špílu dne, s Dynamitem..
V mezi zápasové pauze jsme zašli na kofolu, čaj, pivo a po očku sledovali z nově zrekonstruované restauračky Okruh počínání hráčů Storks, hrajíc proti Technice. Pokud by zápas vyhráli Storksy a my v následujícím špíle porazili Dynamit, postupujeme! Utkání se nevyvíjelo dle našich představ, Technika se brzy dostala do vedení a náskok si držel až do konce. Výsledek 3:0 ve prospěch Techniky byl malým zklamáním a proto jsem už před zápasem s Technikou věděli, že dnes se ještě slavit postup nebude..
.
Dynamit jsme s Olinem ještě před zápasem považovali za nejsilnější celek 3.A třídy, samozřejmě po nás. Neměl jen prostě tolik štěstí, aby se v tabulce dostal na vyšší pozice, jinak herně a kvalitativně na tom dle našeho názoru po podzimní části byli nejlépe. K překvapení všech v sobotním utkání nenastoupil Dynamiťácký nejlepší střelec J.J.Lach. Bylo to určité oslabení, ale výhra nad tímto mančaftem i přes ento malý defekt by mělo stále stejnou váhu, váhu zlata. Utkání bylo zahájeno. Měli jsme předsevzáno, že pokud by se nám podařil stejný herní projev jako v první, zápase, mělo by vše směřovat opět k úspěchu. Dynamit nám byl od začátku očekávaně vyrovnaným soupeřem. Na obou stranách se vystřídalo pár šancí, které gólem ještě neskončili. Po chybě v obraně, teď už nevím koho, se však již do naší sítě prosadil útočník soupeře. Šel dám na Martina a ten i přes veškerou snahu gólu nezabránil.. Ztratit vedení hned v úvodu bylo nemilé, né však neřešitelné. Hra Dynamitu sice byla o mnoho lepší než ta Orlů z Lískovce, ale nikoliv ne nehratelná. Ba naopak, měl jsme za to, že pokud začneme hrát svoji kombinační hru a s obětavým vracením se, máme šanci uspět. Do role spasitlel mužstva jsem se nakonec postavil nečekaně já, po krásném pasu od půli hřiště (tuším od Culiše) jsem stanul tváří v tvář brankáři. Můj první pokus, o přehození vrhnuvšího se gološe pod moje nohy, skončil neúspěšně, míč se odrazil téměř k rohovému praporku. Já však nelenil a plný touhy spasit svět jsme ho doběhl a z nulového úhlu levou nohou poslal rozvlnit síť branky. Měl jsme radost, že konečně jsme týmu opravdu pomohl. Vyrovnání nám vlilo opět sílu do žil. Naše hra se zkvalitnila a za nedlouhou přišlo další trestání v podobě branky Olina, 2:1 v náš prospěch. Takto skončil i poločas. Moc si vážím, že i při nepříznivém skóre jsme se dokázali vzchopit a výsledek otočit. Mám za to, že jsme v celém utkání byli lepší, než soupeř, v druhé půli se sice dostal ještě do dvou vyložených příležitostí, které volaly po brance, ale výborný Martin H. vše zlikvidoval a také přispěl ke konečnému dobrému výsledku. Druhý poločas jsme hráli lépe než soupeř, vytvořili jsme si pár dobrých gólových příležitostí, ale neproměnili jsme je. Až nakonec opět Martin M., který svým dnes 3 góle určil konečný stav zápasu. Vydřeli jsme vítězství 3:1.
.
Ke hře: Tuto sobotu jsme v obou utkáních předvedli, jak se hraje moderní futsal. Musím všechny pochválit za pěknou kombinační hru, nabízení se (i když to občas bez nápovědy nešlo) a za moc dobrý kolektivní výkon. V obou utkáních jsme byli lepším celkem a zisk 6ti bodů si rozhodně zasloužíme. Původně nevhodný terén pro hraní byl všemi našemi hráči nakonec shledán jako velmi vyhovující, vůbec to neklouzalo a hrálo se výbborně, takže dřívější remcy nebyly na místě..
.
K prozatímnímu nepostupu: My jsme svůj úkol splnili. Vytyčený cíl soboty byl splně beze zbytku. Plánovaných 6 bodů se nám podařilo ukořistit, bohužel nevyšla druhá část plánu. Sorks neporazili Techniku a tak z postupu se budeme radovat už téměř jistě příští týden, v neděli 7.5.
.
Klíč k postupu v příštím kole: V příštím kole narazíme na celek Predátors a i-center. Abychom už konečně měli naprostou jistotu postupu, postačí nám porazit jednoho z nich. Zisk tří bodů nás už nadobro posune do 2. brněnské třídy. Já si ovšem kladu za cíl porazit oba soupeře a potvrdit tak suverenitu v soutěži..
.
Slovo závěrem: Opět musím všechny pochválit a pogratulovat k dobrému výkonu. Děkuji, opět jste mi připravili nekončící hodiny euforie, které ještě nyní mírně doprchávájí.. :-) Mám velkou radost z těchto výher, zdá se, že v boji o postup mají cenu nejvyšší a my tak rozhodně udělali ten největší skok k postupu. Náš případný nepostup by byl opravdovou tragédií a mohlo by k němu dojít pouze při nějakém opravdovém spiknutí, kdy by se všechny ostatní týmy na nás domluvili a my všechno prohráli... Nás nepostup je tedy už dalo by se říci jen v mezích teorie..
.
V mezi zápase jsme dohodli termín CDB Gárden Párty 09, které se bude konat 13.6.2009 nejspíše na Lobově a Lucčinné zahradě. v ten den hrajeme poslední sápasy sezony a odpoledne to propukne. Půjde o oslavu postupu a ukončení letošní sezony.. Více však až v dalším článku..

Žádné komentáře: