úterý 30. září 2014

Mizérie na Svážné

V neděli jsme odehráli dva jistě nejhorší duely v letošní sezoně (Nasan C, Agromeli D). Především tedy ten druhý, ve kterém jsem to už nevydržel a nervově vytekl, což se mi stává maximálně jedenkrát za deset let.
Sestava: Nekwish – John, Lukáš, Pája – Vojta, Prochy, Mira, Laďa.

Hrát futsal je sice pěkná věc, ale běhat, nebo spíše stoupnout, si můžu jít za náš panelák. Více sterilní představení jsem asi ještě nezažil. Myslím, že naše ohrožení branky soupeře za celé dva zápasy by se dalo spočítat na prstech dvou rukou, pokud ta druhá má čtyři prsty ušvihlý od cirkulárky. Omlouvám se za svoje vybouchnutí, ale byl jsem naprosto frustrovanej. Kolikrát kdo vystřelil na bránu? Proč si nahráváme na 10 metrů lobem 3 metry vysokým místo soustředěné přihrávky po zemi? A když už to po zemi jde, tak dva metry mimo, než nahrávající chce. Pokládám si otázku, je to skutečně o trénování, nebo o tom, co ten člověk umí a jakej talent má? Přece kdo do míče umí kopnout a nějaký ten čas hraje, nemůže se vymlouvat na zkaženou přihrávku s tím, že nemá natrénováno. Trénink je o sehrávání a taktice (kterou rovněž nemáme), osobní dovednosti hráče buď člověk má, nebo ne. Už jsem to řekl po zápase pár lidem, co tam seděli.. Chci nechat úplně stranou drbání vlastního ega (z tohoto důvodu to ani v nejmenším nepíši), ale já osobně jsem se na hřišti tentokrát cítil ohromně sám. Prostě co si nevypracuješ, to nemáš.. Před bránu a do vyložené situace jsme se dostali pouze pokud jsem vzal míč o něco se pokusil.. a musím navíc přiznat, že jsem se v neděli necítil moc dobře už před zápasem a to jsem měl narozeniny. S alkoholem to nemělo nic společného. Ano, jsem právem drbanej za to, že si udělám kličku v nevhodnej okamžik, na druhou stranu si vemte, že pokud by se neděla alespoň nějaká vybočující aktivita z naší strany, snaha o cokoliv, ťukali bychom si míč na vlastní polovině, než by ho nějaký umělec kopl do autu. Aktivita ze strany útočníků stála nyní také za starou belu..  Stalo se pravidlem, kterého se drží 90 procent mančaftu, že kdo nic nedělá, nic nezkazí. Zkrátka.. pokud nemám míč, nic nezkazím a vina bude na ostatních. Raději rychle nahraju a budu z obliga, pokud se míč ztratí. Jsme ale úplně hrozní přizdisráči. Nikdo v týmu nemá koule něco sám vymyslet, nebo se pletu? Ano, přiznávám, že jsem v prvním utkání měl prsty tuším v obou brankách v naší síti, ale pojďme hrát jeden za druhého a ne po zápasech hledat vinu, kdo kde co posral. Pokud vidím chybu, snažit se ji napravit i za spoluhráče. Narážím tím na branku na 2:1 s Nasanem, kdy jsem hloupě přihrál, ale nikdo nám do obrany na pomoc nepřispěchal. Lehčí je po zápase říct, ten tam zjebal to a může za to tamten. Nebo vinu za prohranej zápas svalit jednoduše na moment, kdy jsem vybouchl a z placu odešel. Ano, nedělá se to, ale zlom v utkání, natož rozhodující moment  to rozhodně nebyl. Mohla za to naše nefotbalovost, nenebezpečnost, neochota se porvat, strach z prohry, která nakonec stejně přišla.

Zrušení tréninků je politováníhodná věc. Jsme za kokoty a to není dobrý. Už před sezonou jsem jasně řekl, že nebudu mít tolik času, jako celých 6 sezon předešlých, kdy jsem byl jednoznačně nejpilnějším chodičem jak na zápasy, tak tréninky. Ještě aby ne, když jsem klub založil a jsem majitelem této dnes již proslulé futsalové značky. Nejen z tohoto důvodu - že nebudu mít tolik času na futsal celkově - mě napadlo sloučení s RST s tím, že když bude v týmu dostatek lidí, bude jich dostatek chodit i na zápasy. Jak šeredně jsem se mýlil. Nikomu nechci křivdit, ale působí to na mě dojmem, že se z velkého počtu lidí v týmu stal handicap v tom smyslu, že si každej asi řekne, on tam přece někdo dojde, když je nás tolik. A výsledek je žalostnej! Trénovat je potřeba, na tréninku je nutné se sehrávat a kdo má potřebu, může si čutat o zeď, aby dokázal nahrát na 3 metry přesněji. Nemám stále energii a především čas vzít opět otěže klubu pevně do rukou, ale máme tu zdatné následovníky, kteří se o chod klubu můžou starat. Mám na mysli Vojtu a Nekwishe, který by měl klub vést v mých šlépějích. Zatím to je jen na Vojtovi, s Nekwishem se brzo domluvím, co a jak dál. Je mi Vojty líto, který vše zařizuje a ostatní se mu odvděčují tím, že na vše serou. Je to nevděčná, nikdy nedoceněná práce vedoucího, čehož jsem si užil do sytosti. Kdybych měl být hnusnej puntičkář, tak kdo Vojtovi poděkoval za realizaci nových dresů? On si to mnohdy člověk ani neuvědomí, že někdo jinej s tím má práci, když přijde k hotovýmu, nemám pravdu? No… tak co teď? Tréninky jsou zrušeny? Co dál? Máte někdo návrh, jak hrát lépe, když už není ani možnost si něco natrénovat?

Rád bych všechny závěrem ujistil, že nemám a nikdy jsem v úmyslu neměl v „přítomnosti“ lhát a jakožto majitel klubu bych šel sám proti sobě. Pokud ten den nemůžu, tak zkrátka nemůžu a tím to končí, nic s tím nenadělám, nyní je to povětšinou kvůli synovi. Pokud bych mohl, určitě bych došel, kdo mě zná, ten to jistě ví a moje slova chápe. Právě prodělávám nachlazení a nevím, jak se to vyvrbí do víkendu. Napíšu v pátek, nebo v sobotu.
Musíme se dát do něděle do kupy jako celek a soupeře zmáčknout! Pojďme zabojovat!

Carpe Diem vs. Nasan C 1:2 (1:1)
Pája (Nekwish)

Carpe Diem vs. Agromeli D 1:8 (1:2)
Prochy