úterý 15. dubna 2014

Né, pětku né..

Né, pětku né, já jsem v tom nevinně, tak prosím pětku ne, tak prosím pětku ne… :D Jistě soupeři tato píseň musela při cestě domů ze zápasu zhořknout v puse a drnčet v uších. To já si jí s radostí pustil v autě na plný kule. V úvodním zápase jarní části sezony se nám podařilo splnit plán a porazit 5:4 poslední tým tabulky RST. Cesta k vítězství nebyla ovšem nikterak jednoduchá, soupeř kousal, ovšem zkušený mančaft Carpe Diem nakonec zápas dovedl do úspěšného konce.

Sestava nakonec byla slušná, co se týče počtu. A samozřejmě i kvalitativně. Měli jsme sedm hráčů do pole + Nekwish. Jmenovitě se sestava poskládala takto: Nekwish – Ríša, Milan, Sykec – Michaldo, Mira, Petra a Pája.  Posledně jmenovaný nastoupil v útoku, ovšem když bylo potřeba, zaskočil také v obraně.

Zápas jsme začali opatrně, s úmyslem neinkasovat hned v úvodu. Nabuzený tým soupeře měl převážnou část úvodu zápas míč na svých kopačkách a hrálo se spíše na naší polovině. Neprostupný val odolával nájezdům kočovných cikánů a střílel je puškou zpoza vápna. Jedna z prvních nenápadných akcí našeho celku skončila nečekanou brankou. Vlastně to bylo jedno z našich prvních vážnějších překročení poloviny. Z autu přitrkávám míč v obraně stojícímu Sykecovi a ten tvrdou utěšenou přízemní střelou zavěšuje míč k levé tyčce. Před brankářem ještě výborně clonil Petr „Chára“, přes kterého gološ soupeře nemohl skutečně nic vidět. Bravo Syky, krásná věc! Tento stav mohl v klidu vydržet do poločasu, ovšem po naší slabé chvilce se do brejku dostávají dva hráči RST a pohodlně vyrovnávají. Brance nešlo z pohledu hráče zabránit, snad jen kdyby měl Nekwish přišité od kolen dolů nohy Maradony. Poločasová remíza byla zřejmě spravedlivým vyvrcholením tohoto vrcholu nedělního futsalového odpoledne na hřišti v Novém Lískovci. Do druhého poločasu jsme vstoupili opět lépe my a to brankou na 2:1. Na středovém kruhu jsme si opět po čase půjčil koloběžku abych nezapoměl jak se na ní jezdí, projel se na ní, tím dokonale zmátl soupeře a unikl mu o délku koně. Tím vznikl brejk dva na jednoho, který jsme ve spolupráci s Petrem grandiózně zakončili,. Asi nejhezčí moment zápasu, opomenu li můj šukec s dresem. Petr na zadní tyčce po mé přihrávce míč dopravil bez problémů do síťky. RST byla tímto nucena otevřít více hru a ještě více se tlačit do útoku. Tím samozřejmě vnikaly okna v obraně, která se nám dařilo vyplňovat naším střeleckým umem. Na 3:1 jsem zvyšoval já, po jednom z úniků, kdy jsem šel úplně sám po výhozu Nekwishe na golmana. Míč umístěný k tyčce ještě muž v kleci dokázal kotníkem zlikvidovat, ale šupa oplývala takovou prudkostí, že se odrazila do holeně vracejícího se obránce a ten dokonale uklidil míč za záda goalkeapera RST. V hokejovém zápase by branka vypadala zřejmě následovně: 3:1 - Holeň (1.as.Kotník, 2as.Pája) Vedení o dvě branky tým zklidnilo. Navíc přišel další z hvězdných momentů Petra, který po trmě vrmě na polovině hřiště vybídl přihrávkou do brejku opět mě a já lehce ztečoval první míč do protipohybu brankáře. Míč se tak tak došoulal za čáru jako by se soupeři vysmíval. Při stavu 4:1 se tým zdál naprosto ukojen. Soudím tak z tváří spoluhráčů, ze kterých jsem četl střídající se pocit extáze a následného uvolnění. Tento stav mysli a někoho i těla se nám málem stal osudným, to když RST snížil na 4:2 a nadále se nevzdával naděje na bodový zisk. Soupeř létal věrný barvě svých dresů jako vosy kolem sladkého hovna z marcipánu. Na 5:2 jsem zvýšil (už je mě to blbé) opět já, Váš král Pája. Po rychle rozehraném rohu Petrem jsem se sic z úhlu dostal do solidní střelecké pozice a tu proměnil jedovkou k protější tyčce. Vedení 5:2! Výsledek, který dá se říci nelze ztratit. To bychom ale nebyli my, abychom si skvěle rozehraný zápas nezkomplikovali. Soupeř se snažil o tlak my mu to svoji občas laxnější hrou umožňovali. Výsledkem toho všeho nakonec bylo dokonce snížení na rozdíl jediné branky, tedy na 5:4, ale pro dokonalý obrat už bylo pozdě, Carpe Diem nakonec tenké vítězství ušloulalo a připsal si tak velice důležitý tříbodový zisk.

Carpe Diem vs. RST 5:4 (1:1)
branky: Sykec (Pája), Petr (Pája), Pája (Nekwish), Pája (Petr), Pája (Petr).

V tabulce se stala jedna zajímavost. V minulé článku jsem psal o týmech od desátého místa níže. Vězte, že ze sedmi týmů, kteří hrají v tabulce od 10tého do 16tého místa jsme byli jediní, kdo bodoval. Všech 6 celků prohrálo, jen my vyhráli. Tento fakt nás posunul na 13.pozici a tím se tabulka pro nás stala ještě více vyrovnanou a zajímavou. Na 10.pozici nám nyní chybí pouhé 2 body, na návrat na 15.tou pozici to samé, dva body. Vítězství nám bez pochyby pomohlo se dotáhnout na týmový bodový průměr druhé poloviny tabulky, za což jsem skutečně rád. Dá se s trochou nadsázky říci, že až nyní – příští nedělí skutečně začíná sezóna je jen na nás, kterým směrem se bude náš klub ubírat. Šance jsme pro všechny týmy nyní vyrovnané.

I přesto, že výkon týmu nebyl ideální, měli jsme mnoho mezer téměř ve všech aspektech hry, musíme být s výsledkem spokojeni. Více než tři body získat nešlo a historie se nebude ptát na to, jak jsme je získali. Díky všem, kdo se v neděli podílel na vítězství a také v pomoci mojí maličkosti po delším čase vyniknout.