pátek 4. února 2011

Překvapení

Myslím, že už tu dlouho nepadlo jméno Olin. Proto bych následujících pár řádků věnoval právě jemu.
Olda se mě nedávno (cca půl rok) svěřil, že má přehršle volného času a že neví, jak s ním naložit. Futsal ho už přestal naplňovat tak, jak ho naplňoval v mládí a zdraví tu a tam udělí samozřejmě také nějakou tu stopku. Přišel ke mě pro radu, jak se nenudit a s prosbou o doporučení nějaké jiné odlišné aktivity, která by ho zcela pohltila.
.
Zavzpomínal jsem, co se Oldovi v mládí líbilo a jakým směrem bych jeho další kroky nasměrovat. Olinova záliba v alkoholu se mě nezdála jako ideální řešení. Podpora v tomto směru by byla spíše vstupenkou do pekla, než rada kamaráda. Olda rád hrával tenis, nebo snad i stále hraje. Po zvážení všech pro a proti jsem se rozhodl, že ani tato aktivita nebude právě ta pravá ořechová. Už od mala nedosahoval ani zdaleka mojí výkonnosti a tak prohlubování Oldovi tenisové krize, která by jistě nastala, neměla cenu. Vzhledem k jeho cholerické povaze mě napadl kickbox, ve kterém by se mohl vyřádit, co proto. Oldova polystyrenová postava by takovýto nápor jen ztěžka vydržela a tak ani tento nápad nepadl na úrodnou půdu, což musíte uznat.
.
V tuto chvíli mě už nic jiného nenapadalo. Byl jsem v koncích. Moc mě mrzelo, že nedokážu pomoci kamarádovi v jeho těžkých chvílích. Měsíce bezmoci se táhly jako smrad z ledničky, když v ní polehávají olomoucké tvarůžky..
.
Až jednou večer jsem seděl s Luckou u televize a koukal na Karla Voříška, kterak hovoří cosi o Brazílii. Nejednalo se však o fotbal, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nevěnoval jsem zprávě příliš pozornosti.. Náhle přišel šok nejšokovatější! Při letmém pohledu na obrazovku jsem v ní uviděl něco, co mě bezpečně zasadilo do sedačky a moje oči vypadly z důlku na stolek mezi ovladače..
.
Po vstřebání slabého infarktu mě nakonec spadl i kámen ze srdce, Olin si našel konečně aktivitu podle svých představ..
.

Žádné komentáře: