pátek 25. října 2013

Mimořádná schůzka - summary

Včera po tréninku proběhla taková malá schůzka. Program schůzky jsem plánoval v pondělí s tím, že se probere současná situace v týmu a vše kolem, co buď drhne delší dobu, nebo začíná drhnout nyní. Mám na mysli například tréninky.  Bohužel, za tři dny od mého svolání schůzky se udály zásadní změny, které ovlivnili jak smysl schůze, tak zbývajících 5 zápasů podzimu. Hlavní význam schůze pozbyl nutnosti. Přesto jsem rád, že jsme se sešli alespoň v 6ti lidech a o určitých důležitých věcech jsme se pobavili. Zúčastnili se Michaldo, Prochy, Sykec, Mirek, Petr a Pája. Ríša mě volal, že nestíhá, že je v práci. Tomáš dojít nemohl. Milan musel jet po tréninku domů a Nekwish na sms, že je ve čtvrtek trénink + schůze nereagoval.

Abych uvedl vše na pravou míru, musím začít vysvětlením, proč jsem schůzi svolal a z jakého důvodu už neměla smysl tak, jak jsem si představoval. Poslední dobou se klubu herně nedaří a tak jsem chtěl dát prostor všem, aby se sami vyjádřili k této věci. Co za tím stojí a jak situaci řešit. Na herní bídu navazuje poslední dobou velice slabá účast na trénincích, což jedni řeší zkrátka nepříchodem i bez omluvenky, druzí nově bojkotem. To vše bylo v plánu probrat a hledat společné řešení. Když jsem schůzi svolával, byl jsem situací v klubu znepokojen a pro chronické nechodiče, či úmyslné nechodiče jsem měl připravenou řeč, která nemusela skončit dobře v tom smyslu, že v týmu máme i horké hlavy, které by spleť mého monotónního bzučáku nemuselo unést.
Situace nabrala obrat Prochyho úterním prohlášením, že je do konce podzimu zdravotně mimo hru, na což navázal o den později Michaldo se stejnou informací. Připočteme-li Tomáše, který s podzimem taky skoncoval, vychází nám neblahá bilance. Pokud se v posledních třech víkendech sejdeme všichni ostatní, bude nás maximálně 6 do pole. Tuto neděli nejde Milan, který má už dlouho napsanou omluvenku, proto to budeme muset zvládnout nyní v pěti lidech, což je peklo. Pro mě určitě. Z toho důvodu schůze pozbyla svůj smysl. Nemá cenu drbat někoho, kdo by se mohl nasrat a mohl by nám v závěrečných kolech chybět. I z tohoto důvodu jsem se rozhodl a o těchto věcech mluvit až po sezoně. Hold se musím smířit, že zbytek podzimu bude dřina jak na zápasech, tak na trénincích, kam nás skutečně chodí minimum.

I přes fakt, který jsem výše nastínil, rozhodl jsem se na schůzi probrat věci, které v programu byli, i když se podzimu už vlastně ani netýkají.. Schůzku jsem rozdělil na dvě části..

1.ČÁST
TRÉNINKY:
TRAGICKÁ DOCHÁZKA – Podzimní tréninky jsou pravých opakem loňských jarních, kdy se na tréninky chodilo rádo a v dobrých počtech. Nyní se scházíme pravidelně ve 4 lidech, což je z celkového počtu 10ti lidí skutečně málo a herně nedostačující. Skutečně mě nebaví shánět hráče odjinud. Nemá to smysl a zvykat si v tréninku na hráče, se kterými pak už nikdy nehrajete je na hovno. Při malém počtu lidí ale jiné východisko není, pokud si chceme zahrát. Kapitola sama pro sebe je důvod, proč se nechodí.
Nekwish nereaguje na nic, ani na esemesky. Takový přístup ani k hovnu není. Na tréninku jsem ho viděl naposledy, když měl ještě vlasy jako hipík.. Jakékoliv omluvenky pro něj neexistují. Takoto není možné dál pokračovat, je nutné si s Michalem promluvit..
Ríša byl na tréninku letos jednou a to má na hřiště pár kroků. Ano, má rodinu a asi i časově náročnou práci, ale pokud na trénink nejdu, tak by se mohlo dát alespoň dát vědět prostřednictvím „přitomnosti“. Sice to nic nezmění, na tréninku nám chybět bude, ale aspoň se ví něco. Co mě nejde do hlavy je, že Tipovačku Ríša hraje, na stránky tedy pravidelně týden co týden chodí. O moc radši bych byl, kdyby čas věnovaný napsání 6ti čísel k Tipovačce věnoval napsání 3/2 písmen do přítomnosti.  „ANO, nebo NE“. Je to stále dokola. Vše je jen o přístupu..

Je mi líto, že právě s těmito dvěma jsem nemohl věc probrat a na podzim už ani probírat nechci. Nemá to podle mě smysl a nasrat kohokoliv z nich je nerozumné z důvodu, že je nás nyní 5 a půl a to doslova.

Další věcí je pro mě nepochopitelný neklubový přístup Michalda a nyní i Miry. „Na trénink nejdu, protože ostatní nechodí. „ Nechci už toto ani komentovat. Ať to oba protagonisté vidí jak chtějí, pro mě je to házení klacků pod nohy a pouze prohloubení komatu, který téměř máme. Pokud mě na klubu záleží, tak nikdy nic takového nevypustím z pusy. Mě osobně by nic podobného nenapadlo, protože bych nepotopil ostatní lidi, kteří stále mají zájem chodit a hrát je proto, abych ukázal, že mě situace sere, na truc. A když na to sere někdo jinej, proč bych si nepřisadil, takhle je to myšleno? Snažím se především v těžkých časech pro klub pracovat a ne mu škodit. A to úmyslně a vědomě. Tak se chová pravý srdcař. Je mi na jednu stranu jasné, že je to svízelná situace, ale právě v takových se ukáže síla a morálka jednotlivců, zda se snahou pokusím klubu pomoci, nebo mu ještě šlápnu na hlavu, aby se do té bažiny potopil úplně celý. No..můj názor znáte, já Váš taky.. Poberte si z toho co chcete, do hlav nikomu nevidím a ani nechci.

NÁCVIK NA TRÉNINKU – mluvíme o tom už pěkných pár let, aby se na trénincích něco nacvičovalo. A stejných pár let Vás prosím, aby se toho někdo ujal. Včera jsme si dali sraz o 20 minut dříve, než trénink začal a pár věcí jsme si zkusili. Bylo to zatím nesmělé, neuspořádané, ale aspoň to byl nějaký začátek, první vlaštovka. Zkusili jsme si přečíslení dva na jednoho, samostatný nájezd, či nácvik rozehrání přímáku. V tomto trendu bych rád pokračoval i nadále. Ovšem! Tyto věci se velmi špatně nacvičují ve 4 lidech na place. Je potřeba zlepšit docházku na trénink a samotné trénování bude mít také jinou úroveň. Včera jsme se domluvili, že od jara bude trénování uspořádáno jinak. Musí s tím samozřejmě souhlasit i soupeř. Půl hodiny se bude trénovat individuálně každý tým, druhou půl hodinku fotbálek. (nebo si zaplatíme za svůj klub o půl hodiny více času) Všichni hráči u stolu s tímto modelem bez výhrad souhlasili a tak to bude i realizováno. 

PSANÍ SE NA TRÉNINKY ZÁPASY – chtěl bych poprosit všechny zbylé mohykány, kteří ještě nemají zpřelámané nohy, či vyhřezlé plotýnky, aby se na zápasy a tréninky psali nyní v větším předstihem,  než v den události. Nejlépe o 2 dny dříve. Je to z důvodu, abychom měli čas sehnat na trénink třeba náhradu, nebo mohli komunikovat s RST, kolik jich bude a zda nám někoho půjčí. Tato věc odpadne jarními tréninky, kdy už jistojistě budeme chodit pravidelně všichni, že? Nyní je situace taková, že je nás skutečně málo a tak musíme mít přesný přehled o tom, kdo skutečně dojde a kdo ne. Dodržujte to prosím.

SAMOSTATNÉ NACVICOVÁNÍ – tento bod volně navazuje na bod „nácvik na tréninku“. Pokud soupeř nedorazí, nebo jich bude opravdu málo, trénink zrušen nebude a třeba celou hodinu budeme něco nacvičovat. Máme těžké mezery a určitě je co vylepšovat a cvičit.

ZÁPASY :
ZÚROČENÍ VĚCÍ Z TRÉNINKU – už se to v minulosti stalo.. Na tréninku jsme si zkusili nějaké rozehrání rohu, nebo přímáku a v zápase jako bychom vůbec nic nenacvičili. Po akci ani vidu ani slechu. Zkrátka to co, na tréninku nacvičíme by se mělo promítnout i v zápase. Věřím, že nyní v neděli využijeme nacvičené akce a podaří se nám. Mysleme na to!

DODRŽOVÁNI STRATEGIE, NASLOUCHÁNÍ – i o tomto jsme už mluvili. Před zápasem, nebo v time-outu si něco řekneme a za 10 vteřin hrajeme jako postižení úplně jinak. Pokud si něco řekneme, je potřeba to také realizovat na hřišti. Vytáhneme to znamená pressing a to tak, že nedávám soupeři dýchat a mám ho maximálně na metr od sebe. Ne na 3 metry, aby si mohl v klidu zpracovat a rozehrát. Jsou to maličkosti, které ale mnohdy rozhodují zápas. Druhý příklad použiji naši defenzívu. Řekneme, že hrajeme defenzivně, zanďoura.. místo toho se vytahujeme a vznikají francouzská okna v obraně. Toto není možné, aby se stávalo. Jsou to zbytečně obdržené branky po taktických chybách. Proto si prosím navzájem naslouchejme a dodržujme to, co si řekneme před zápase..

MOTIVOVÁNÍ – pojďme se opět motivovat a povzbuzovat na zápasech. Kladně! I když někdo udělá tu chybu, podrbejme ho za ouškem a jedem dál. Dříve se nám dařilo zápasy otáčet a to jen díky tomu, že jsme pozitivně mysleli a byli houževnatí. Teď, když někdo něco posere, padne na nás jakási deka, kterou neodkáže nikdo odkopat. Nesmíme balit zápas po 5ti minutách, když prohráváme 0:1. Proto se skutečně snažme být pozitivní po celý zápas. Na druhou stranu je nutné se zdržet demotivujícího kroucení hlavy ve smyslu „ všichni jste kokoti“, že Ríšo? Působí to špatně i na ostatní..  Nejsme ligisti, abychom nedělali chyby. Je ale na nás, jak se se situacemi vyrovnáme, jestli se jim poddáme, nebo zabojujeme..

OSTATNÍ:
DRESY – dále schůzka pokračovala na odlehčenou notu. V zimní pauze bude zřejmě zrealizován nákup nových dresů + trenek + štulpen. Jak by měli dresy vypadat se dohodneme na další schůzi.

NOVÍ HRÁČI, ZPŮSOB STŘÍDÁNÍ –  jak už bylo dříve nastíněno, máme možnost v zimní pauze dovést dva nové hráče. Radka Němce od Prochyho a Pavla Bergera od Petra. Od včerejška se dva jména rozšířila o další. Na trénink s sebou vzal kámoše Petra i Milan a prý by i Petr za nás hrál, pokud by byl zájem. Pochopil jsem to správně, Milane? Máme tedy hned tři borce k rozšíření kádru. Co by příchod dvou, či tří lidí k týmu způsobil? Věřím, že tréninky by probíhaly v dostatečném počtu, což je určitě klad. Druhá věc je, pokud bychom se sešli na zápas v plném počtu, nebo zkrátka s příliš mnoho lidmi na střídání. Pro mě je maximální počet pro střídání 4 lidi, s více lidmi je už v tom bordel a nikdo si pořádně nezahraje. Musel by se vymyslet systém, se kterým by všichni souhlasili a podle něj by se jelo..  Nabízí se varianta podle účasti na trénincích, ale zatím to nemá cenu řešit. Každopádně cílem rozšíření, krom vyřešení chození mála lidí, by bylo zvýšit konkurence v týmu, nikoliv někomu působení v klubu znepříjemnit, či zhnusit. Kdo by byl slušný, poctivý a nesral na to, ten by měl místo zajištěné po celou sezonu. Příjem nových hráčů tedy nechávám ještě otevřený do další schůze, kde se finálně dohodneme, jak že to bude. 
Ještě bych chtěl zde říci jednu věc, kterou jsem u včerejšího posezení zapomněl. Prosím lidi, kteří mají „pod palcem“ tři nové potenciální posily, aby jim sdělili, že už nyní jsou na trénincích vítáni. Chodí nás málo a jejich účast na trénincích by byla jen přínosem. Klidně, pokud mají zájem, jim dejte link na naše stránky, ať se píší také do přítomnosti.

2.ČÁST
Z PŘÍSPĚVKŮ NA DISKUZI:
Druhá část schůzky byla zaměřena o popovídání si o příspěvcích , které vkládáte do diskuze. Zajímavě se zde vyjádřil Michaldo, Petr, Milan a Tomáš. V jejich poznatcích je mnoho pravdy a proto by bylo dobré si o určitých věcech říct.. Často mě brali slova z úst a s jejich názory se ztotožňuji.
Michaldo nedávno dobře uvedl, že tréninky každý souhlasil, každý si je zaplatil a proto nechápe, proč se nechodí. Tím, že kdokoliv nedojde může pokazit trénink nejen nám, klubu Carpe Diem, ale i soupeři z RST. Není možné myslet jen na sebe. Často celý trénink v poslední době stojí na účasti jednoho dvou lidí.. Navíc tréninky máme extrémně levné. Počítal jsem to a na jednoho hodina hry vyjde na 13,80 haléřů. Oproti částkám zaplacených na Boby, nebo kdekoliv jinde (40 – 50kč/os) je to pohádka. Pohádka, které si ale mnoho lidí neváží. Máme k dispozici nové hřiště, kompletně osíťované s dokonalých osvětlením. Co chceme víc, pánové? Na trénink se drkocám často vlakem z 20km vzdáleného Adamova, MHD přes celé Brno a někdo nemůže udělat pár kroků, když má hřiště za pod nosem..

Petr ve svém příspěvku většinou popisuje v podobných barvách to, co jsem již napsal výše. Chce to více bojovnosti, motivování a hlavně dodržování tréninků v normálním počtu a hlavně s golmanem!! Petr a i ostatní jistě cítí, že 14.místo z 16ti týmů není to pravé ořechové a že tým má určitě více co nabídnout, než jak se v současnosti prezentuje.

Dosti podrobně jsem poté rozebral příspěvek Milana, který v bodech napsal, co a jak zlepšit a kde vidí příčiny současného umístění. Na začátek bych chtěl reagovat na to, jak Milan píše, že si na sebe pleteme bič tím, že před zápasem na diskuzi chceme 6 bodů.. že si tím dáváme vysoké cíle ze kterých jsme poté zklamáni, když nevyjdou. Já osobně za sebe můžu říct, že tyto příspěvky neberu jako zavazující, ale spíše jako motivující, které mají nabudit a navodit bojovou vítěznou náladu. I kdybychom získali 3 body, tak by to bylo super.. Takže mě to nestresuje, že si dáváme vysoké cíle. Beru to s rezervou a vše se vždy vidí až na hřišti, jak soupeř hraje a jakou má kvalitu.

Mimojiné Milan píše, že asi nepočítáme s tím, že budeme každý rok postupovat. Milane, já když jsem začínal s Carpe Diem, tak cíl byl jasný. Měl jsem to spočítané.. Počítej se mnou.. 3.třída (ročník 08/09), 2.třída (09/10), 1.třída (10/11), Okres (11/12), Kraj (12/13), Divize (13/14), 2.liga, 1.liga. Podle mého plánu jsme dnes měli hrát Divizi Jižní Moravy.. :-D a na přesrok 1.ligu! :-)
Dále jsem se zastavil u některých bodů, co Milan napsal..

Neproměňujeme šance – souhlasím. V každém zápase máme minimálně 2 samostatné nájezdy bez efektu. Góly nám nakonec chybí v konečném zúčtování. Včera jsme si pár nájezdů zkusili a skutečně to není žádná sláva. Nejúspěšnější byl Sykec – defenzívní obránce. Není něco špatně? Jde o nácvik a o trénink, kterého se ale musíme účastnit!

Chyby v obraně – souhlasím. Často soupeři góly vnutíme vlastními chybami v obraně. Nevím, jestli někdo přemýšlí tak, že pokud góly nepadají do sítě soupeře, tak aspoň pomůže do sítě naší, ale někdy to tak vypadá.. :-) Chce to větší důraz v obraně, hrát více fyzicky, ale zase ne hrubě.

Slabý pohyb, nenabízení se – o tomto se všeobecně ví. Jsme k to nabádání stále, ale naše limity končí logicky s vyčerpáním fyzického fondu jednotlivce. I tato věc se bude v neděli špatně dodržovat, jelikož budeme mít jazyk na vestě po 10ti minutách.. Ovšem do budoucna by bylo potřeba na tomto zapracovat. Věc, která by mohla situaci vylepšit se už snažím aplikovat na trénincích hrou na maximálně tři doteky. Člověk si zkrátka pro nahrávku musí jít.. Myslím, že takový trénink má smysl.

Četnost a intenzita střídání – nešvar, který se nedaří a nedaří odstranit. Každý si chce ukrojit co největší krajíc a na ploše je nepřiměřeně dlouho. Musíme se i o tomto pobavit jak zachovat pravidelné střídání po zhruba 3 minutách hry. Opět s tímto nic neudělám do konce podzimu, protože je nás v současnosti málo.

Tomáš naopak napsal, že ve hře vládne chaos. Je to skutečně tak. Ovšem kde je příčina chaosu? V nedodržování toho, co si před zápasem řekneme. Je to jedno s druhým. Musíme začít od maličkostí a nakonec to fungovat bude..

Ještě bych se chtěl závěrem pozastavit nad dřívějšími příspěvky Tomáše a Milana. Tomáš napsal, že by posily do týmu bral. Pokud by bylo hodně lidí, že má nabídky z velkého fotbalu a nevadilo by mu, kdyby občas nehrál. V podobném duchu se vyjádřil i Milan, který sdělil, že pokud by bylo hodně hráčů, tak by nedošel, protože je už nyní nespokojen s intenzitou střídání. Obě odpovědi se mi nelíbí a trochu mě naštvaly. Já chci, aby lidi hráli za klub rádi, o svoje místo se ucházeli rádi a hrát chtěli za všech okolností. Je to utopie? Nemyslím. Pokud někdo začne byť uvažovat o tom, že má nabídku odkudkoliv jinde, ať třeba z velkého fotbalu a že ji zvažuje na úkor futsalu, je to pro mě signál, že je to začátek konce. Milanovu reakci lze brát jako truc, nebo spíše výtku, že nehraje pravidelnou porci, jak by si přál. O tom jsem už mluvil, pokud by bylo v týmu skutečně o 2-3 hráče navíc, musel by být vypracován spravedlivý systém, jak docílit toho, aby každý zodpovědný hráč hrál tolik, co si zaslouží. Je to spíše otázka do budoucnosti.. Nyní, kdy je nás do konce podzimu 6 do pole (v neděli jen 5) nemá cenu řešit intenzitu střídání.
Tak konečně, je tu závěr.

Nebo skoro závěr. Bylo stanovené datum příští schůzky + pitky. To již bude po podzimní část, kde si budeme moct vzájemně pogratulovat a společně zabilancovat. Termín příštího setkání v hospodě je v PÁTEK 16.listopadu!

ZÁVĚR:
Myslím, že nemůže být lepší závěr, než včerejší Tomášova esemeska, která přišla Prochymu během schůze:

„Prochy, pak mi napiš průběh a jak dopadla schůze. Kdyby mě vyhodili, tak se nech vyhodit taky a pojedem hrát do Brazílie :) Vezmeme rodiny a jeden :) Miru vezmem sebou, aby nám vařil. :)“