pondělí 26. srpna 2013

Atraps Cup: Carpe Diem se neztratilo

V sobotu jsme se poprvé účastnili futsalového turnaje Atraps Cup, který měl být jakousi prověrkou a zároveň přípravou před sezonou. Na turnaji se sešlo mnoho zajímavých a silných mančaftů. Jsem rád, že se mezi nimi ani ten náš neztratil. Naopak, v základní skupině jsme se staly postrachem soupeřů.

Sestava na turnaj byla ochuzená o Sykece, Ríšu a Tomáše, který právě plnil své otcovské povinnosti. Do brány se postavil obligátně Nekwish, v obraně, která byla mimochodem jedna z nejlepších na turnaji co se týče obdržených branek byl Milan, Michaldo a já Pája. V útoku řádil Petr, který navlékl kapitánskou pásku a dále duo Mira, Prochy.

Jak už bylo řečeno, Petr měl na rukávě poprvé kapitánskou pásku. Je nutné zmínit, že mu tato věc náramně prospěla. Střílel krásné branky a potvrdil, že jeho post zástupce je skutečně oprávněný.

Vždy na závěr článku dělám jakési zhodnocení turnaje s výčtem, jak si kdo vedl. Dnes bude vyjímka. Vše napíši už nyní a dále se budu soustředit na samotné zápasy. S odstupem času na turnaj nahlížím jako na dosti povedený. Především si musíme říci, co bylo důvodem, proč se na turnaj hlásit. Abychom si otestovali své schopnosti po dvouměsíčním nicnedělání a srovnali své síly se soupeři na silně obsazeném turnaji. Sice se nám do semifinále nepodařilo postoupit, ale o ostudě nemůže být ani řeč. Jsem na mužstvo, které turnaj odehrál hrdý, protože předvedlo kvalitní výkony, dřeli na krev a vše se promítlo i do výsledků. Výsledek – umístění na turnaji jako takové není až zas tak důležité, pro mě je hodnotné, že jsme uspěli v silné konkurenci a sami sobě dokázali, že se v sezoně není čeho bát a jsme schopni potrápit takřka kohokoliv.
Všichni hráči týmu předvedli dobré výkony a nenašel jsem žádný slabší článek řetězu. Mira opět střílel branky schovaný za bukem, Prochy odehrál svůj dobrý standard, Petr hnán kapitánskou páskou přidal krásné branky, Milan byl v obraně mužem na svém místě, přičemž přidal krásnou branku po samostatném prosazení, Michaldo – defenzivní obránce tvrdil muziku vzadu a já, dokud jsem ještě mohl jsem myslím také přidal svých pár hub do košíku. Nekwish krom jedné branky (která v zápase s Antabusem nic neřešila) podal opět slušný výkon, tým se o něj mohl opřít. Jsem tedy potěšen, že spolehnutí bylo opět na všechny, branky se rozprostřeli do více hráčů a společně jsme utvořili silný celek.

ZÁKLADNÍ SKUPINA:
První zápas skupiny nás čekal dle soutěžního postavení favorizovaný klub Atraps B z 2.třídy (vloni 1.tř.). Papírové prognózy shořely jako list papíru. Po energickém výkonu jsme soupeři uštědřili dvě branky, přičemž po celých 20 minut, co se hrál zápas se soupeř k naší bráně dostával jen sporadicky. Na soupeři byla patrná nesehranost a tak opět jednou zvítězil náš týmový výkon nad výkony jednotlivců v dresu Atraps B. Branky byly parádní. První jsme soupeři uštědřili po bleskové akci po křídle, kam mě skvostně vyslal Milan. Pro mě už bylo lehké servírovat na zlatém táce míč nepokrytému Petrovi na zadní týči. Krásné na celém gólu je to, že celá akce trvala pár vteřin, vše bylo v běhu, nikdo nestál, míč lítal, zkrátka moderní věc hodná vysílání v televizi. Druhou brankou jsme zpečetili výsledek pár minut před koncem. Ve středu hřiště jsem se prosadil k míči já sám a štiplavou střelou propálil obránce i brankáře mezi nohama. Od obránce došlo ještě k malé teči, ovšem to bude už za pár okamžiků zapomenuto. V dresu Atrapsů nastoupil i náš bývalý hráč Vláďa, který hrál sice hrušku, ale na druhém konci hřiště, tedy takové libero v obraně. Nebudu zastírat, že vítězství nad Vláďou potěší a naopak, kdybychom prohráli bych byl zřejmě zklamaný. Myslím, že to tak to má i Vláďa a už se těším, až se spolu opět někde potkáme. Situace se může obrátit.. ale také nemusí..
Carpe Diem vs. Atraps B 2:0
Branky: Petr, Pája.

Do turnaje jsme tedy vstoupili parádně. Výsledek v prvním utkání, kdy jsem před zápasem  tajně doufal v remízu byl velmi dobrým stavebním kamenem pro další budování. Ve druhém střetnutí jsme si vyšlápli na Elišku. Našeho soupeře i v sezoně, kterého budeme mít už za necelých 14 dní opět proti sobě.I Eliška byla v roli favorita. Aby ne, když v minulé sezoně skončila na suprovém 6.místě 2D třídy. I zde si můžeme dopřát srovnání, že celek z pozic jako je Eliška je k poražení. Navíc si neodpustím, že jsme v utkání byli lepším týmem a výsledek 2:0, který jsme uhráli není žádným překvapením. Zápas jsme začali opět skvěle. Nevím po kom bleskovém centru, ale na zadní tyči se opět zjevil Petr, který na „dlouhou nohu“ dopravil míč do sítě. Byla to pěkná akce a hlavně nám dávala víru po celý zápas v další bodový zisk už téměř od začátku. Průběh zápasu byl mírně vyhecovaný, došlo i na pár karet. Nechat si srát na hlavu totiž není zrovna zdravé a je potřeba někdy trochu přitvrdit, pokud si už soupeř sundává kalhoty. V nervózním zápase jsme nakonec triumfovali. V samotném závěru upravil po nenápadné zdržovací akci na konečných 2:0 Mirek.
Carpe Diem vs. Eliška 2:0
Branky: Petr, Mira.

Zápas č.3 měl být skutečným prověřením našich schopností. Pro mě to bylo takové hození kostkou, které mě mělo ukázat, jak na tom skutečně jsme. Jestli se nám ty první dva špíly nepodařilo vyhrát jakousi shodou šťastných okolností, nebo jsme skutečně porazili silnější týmy a kvalitativně se jim můžeme nyní rovnat? Druhá možnost je správná. Potvrdili jsme pozici štírka skupiny a i zde jsme dokázali pokořit známý brněnský celek - Comix. Comix jsme měli ve své druhé sezoně 2009/2010 ve skupině 2D třídy a uštědřil nám tehdy hodně nepěknou porážku, myslím, nejvyšší v historii. Od těch dob se už mnoho změnilo, oba týmy prošly obměnami, Comix nyní nehraje soutěžně, ale hraje jen turnajově a Carpe Diem po skvělé minulé sezoně chytlo druhou mízu. Je tomu tak. Bezesporu byl Comix nejsilnější z odehrané trojice Atraps B, Eliška a samotný Comix. Herně dobří, technicky vybavení hráči nám často dělali potíže, ovšem i zde bez gólového efektu. Naopak po prosazení se ve vápně zhruba v polovině zápasu byl Mira nemilosrdně poslán k zemi. Následovala penalta, kterou jsem šel kopnout já. Nedal jsem. Můj pokus zastavila tyč a následná dorážka do vinglu nebyla uznána. Prý dorážet penaltu může pouze jiný hráč, nebo exekutor po dotyku hráče soupeře nebo co.. Zkrátka jsem nedal a skóre zůstalo 0:0. Svůj „hřích“ jsem odčinil naštěstí za pár minut. V mých očích se mě povedl skvost. Moc často se tu nechválím, ale toto se mě skutečně zadařilo. Po průniku středem jsem si udělal ze soupeře výkupnu hudebních nástrojů, kde jsem právě jednomu nazdárkovi prodal na půli hřiště housle a poté zavěsil míč prudkou jedovkou pod víko. Byla to rána tak silná, že víko symbolicky sklaplo a soupeře jsme tímto gólem pohřbili. Do konce zápasu jsme skóre udrželi a tak i nyní s vysoce favorizovaným celkem Comix body neztratili. Ba co více, Nekwish a obrana si připsala už třetí čisté konto ze tří zápasů a současně jistotu postupu ze skupiny. No není to paráda?
Carpe Diem vs. Comix 1:0
branka: Pája

Může toto pokračovat i dále? Zdálo se že nemožné to není. Navíc nás čekal tým Antabusu, který přijel na turnaj v hodně poslepované sestavě a svými výkony příliš neoslňoval. Jak už to tak bývá, se slabším soupeře přichází nesoustředěnost a tak dále a tak dále. To samé přišlo i nyní a s tím i první inkasovaná branka, kterou si bohužel nepamatuju. Naštěstí se nám podařilo bleskem vyrovnat. Donutil jsem se ke sprintu z obrany a doplnil tak dva naše útočníky při brejku. Petr mi výborně míč poslal při mém náběhu a já opět prodal jedny housle, tentokrát galomanovi Antabusu. Vyrovnáno 1:1. Po chvíli jsme opět prohrávali. Snad od půlky vystřelil z nouze hráč soupeře a nekoncentrovaný Nekwish lovil míč ze sítě. Tato branka ovšem rozpoutala peklo a spustila brankostroj na naší straně. Milan následně předvedl životní akci, kdy si provedl míč téměř celým hřištěm a nechytatelně zavěsil míč pod břevno, pokud ho nesundali, visí tam dodnes. Nádhera! Další akce, brejk, přečíslení, výborné zakončení Prochyho ze středu hřiště. Nechytatelná pumelice lehce nad zemí. Na 4:2 zvyšoval Mira po moderním ťukesu se svým kamarádem v útoku Prochym. Na konečným 5:2 jsem upravil já, po urputném boji ve středu hřiště jsem přetlačil soupeře, nahrál osamocenému Mirovi na střed před bránu, ten nebráněn mi vrátil míč do strany a na mě už zývala prázdná svatyně. Ač to říkám nerad a soupeře mám rád, tak Antabus byl nejslabším celkem skupiny, což se odrazilo na nejvyšším skóre, které jsme v sobotu vybojovali.
Carpe Diem vs. Antabus 5:2
Branky: Pája 2, Milan, Prochy, Mira.

Poslední zápas skupiny jsme už všichni cítili únavu, jak se patří. Mělo se rozhodnout o vítězi skupiny v přímém souboji. Benfika měla o 2 body méně, jelikož s kýmsi remizovala, zbylé 3 utkání vyhrála.. Zápas to byl zvláštní, byl jiný než ty ostatní. Benfika byla parta mladých kluků, běhavců. To nám samozřejmě nesvědčí, ovšem i tak jsme potvrdili, že na místě, na kterém jsme byli před tímto duelem nejsme náhodou. Soupeř se po celý zápas snažil co to jen šlo, ovšem k bezprostřednímu kontaktu s Nekwishem snad ani nedošlo. Benfika se odhodlávala často pouze ke střelám ze střední vzdálenosti, které buď zlikvidovala dříve obrana, nebo později Nekwish. Na druhé straně se ujala opět krásná akce. Protiútok zakončoval do šibenice Petr, když ho kdosi vyslal na zteč. Vedení 1:0 vydrželo dlouho, přičemž jsme si mohli dovolit i luxus remízy. Nakonec jsme splakaly nad výdělkem. Dvě minuty před koncem jsme na půli ztratili zbytečně míč a nedokázaly zachytit zeleně oděný rychlík. V tu chvíli jsme si řekli, že i remíza dobrá.. Ale za pár okamžiků přišel kolaps. Tři naši hráči ve snaze zabránit gólu (viděl jsem to z lavičky) se rozhodlo bránit jednoho hráče soupeře tak urputně, že zapomněli, že soupeř má hráčů na hřišti více. Motanice nakonec dopadla tak, že na zadní tyči zůstal absolutně nepokrytý hráč soupeře, který pohodlně svrhl kýbl s body na stranu Benfiky. Smutné na tom je to, že dva obránci zelených ani do útoku nešlo, stálo na půlce a my tři bránili jednoho hráče místo dvou útočících. No..stalo se a rozhodlo se tedy, že Benfika se 13ti body skupinu vyhrála a my, Carpe Diem skončili na bombastickém 2.místě se ziskem 12ti bodů a impozantním skórem 11:4. Kdyby mi někdo tento výsledek nabídl v sobotu před turnajem, bral bych ho všemi 10ti.
Carpe Diem vs. Benfika 1:2
Branka: Petr.

ČTVRTFINÁLE:
Následovalo čtvrtfinále a soupeř ze 3.místa skupiny A. Nakonec se ze soupeře vyloupl tým R.I.P. Co kloudného říci o čtvrtfinále. Zápas u mého pohledu ovlivnila skutečně masakrující únava. Kde byly moje hbité náběhy po lajně z prvních tří zápasů? Byl to jednoduše odchozený duel a jak Nekwish správně a vtipně podotkl.. soupeř tentokrát chodil rychleji. Hráčů soupeře bylo více, mohli častěji střídat a to se projevilo i na obrazu utkání. Soupeř se snažil, ale nedá se říci, že bychom byli pod nějakým permanentním tlakem. Zkrátka měl míč častěji na kopačkách a my z únavy míče často odevzdávali bez boje. O to překvapivější bylo, že jsme se dostali opět do vedení. Přímí kop z vápna zahrával Prochy, který si jej taky vybojoval a utěšenou střelou nedal golmanovi šanci. Bohužel nás branka nenakopla tak, jak se patří a po chvíli bylo srovnáno, opět si branku nepamatuju. V samotném závěru jsme lacině inkasovali. Hráč soupeře se na straně prosadil přes našeho obránce a já již nestihl v obraně dostatečně rychle reagovat. Hráč na zadní tyči zůstal osamocen a rozhodl o osudu celého utkání. Konečné skóre tedy bylo 1:2 v náš neprospěch, což nás vyřazovalo z turnaje.
Carpe Diem vs. R.I.P. 1:2
branka: Prochy.

Naše pouť tedy symbolicky ukončil tým R.I.P. – Rest In Peace – odpočívej v pokoji. Přesto si myslím, že jsme dovedli dobrou práci a můžeme na sebe být pyšní. Famózní zápasy ve skupině jen mírně zkalil neúspěch ve čvrtfinále.
Koukal jsem na výsledky a pokud bychom brali vše do důsledku, tak jsme skončili na turnaji na 5.místě. Nikdo z prohraných týmů čtvrtfinále neměl srovnatelné výsledky v základní skupině.
Turnaj nakonec vyhrál celek Atraps A nad SOŠ OOM, třetí místo obsadila Benfika a čtvrtý skončil náš přemožitel R.I.P. Mj.obě semifinále skončily shodně 2:2 a vítězové postoupili na penalty.

Tímto děkuji všem zúčastněným za velmi dobrou reprezentaci našeho Carpe Diem a výkony na hranici zdraví. Mě ještě dnes bolí každej pohyb těla..třeba i zakašlání, nebo kýchnutí. Myslím, že v povědomí týmů turnaje určitě zůstaneme jako dobrý tým s dobrou reputací. Byl to dobrý turnaj.. (až na ty čekací doby)

Tabulku základní skupiny zde vyvěsím hned, jak mě ji předá Michaldo. Výsledky celého turnaje si můžete prohlédnout zde: 
http://www.fcatraps.net/news/a2-rocnik-atraps-cup/