úterý 19. února 2013

21.místo na turnaji Brno Open


Profesorský výkon týmu Carpe Diem byl k vidění v závěrečném díle letošní série Brno Open 2013. Klubu se podařilo bez větších problémů skupinu vyhrát a usadit se tak na konečném 21.místě turnaje. Ve třech střetnutích jsme si připsali dvě výhry a jednu remízu, kde jsme vedení ztratili až v závěrečných minutách zápasu.

Sestava tak, jak byla napsána v preview se bezezbytku vyplnila. Do brány nastoupil Nekwish, obranné řady hájil Milan, Ríša, Pája a útočnou trojici tvořil Petr, Tomáš a posila pro tento víkend – Martin.

Už před zápasem s Anitals jsem věděl, že nepůjde o lehký zápas. Tento tým mívá tréninky s Antabusem a já věděl, že rozhodně nejde o nějaké nazdárky. Čekal jsem vyrovnané utkání a moje předtucha se vyplnila do nejmenšího detailu. Zápas skončil zaslouženou remízou 1:1, kdy v první půli jsme byli lepší my, v druhé soupeř. Jedinou brankou prvního poločasu se do listin zapsal Petr, který po teči na brankové čáře uzmul pocit blaha Tomášovi, který byl autorem utěšené střely. Celá situace vznikla po našem rozehrání přímého kopu. Tomášovi ke střelu míč přistrčil Ríša. Jak jsem napsal, šance byli na obou stranách, ale troufám si říci, že ze hry jsme měli více a bylo otázkou času, kdy se nám podaří podruhé skórovat. Výsledek 1:0 v náš prospěch vydržel do poločasu a vlastně téměř až do konce utkání. Anitals především díky dobře secvičené hře bez brankáře v pěti v poli nás po celý druhý poločas mačkal a nedával nám dýchat. Aplikace nátlakové hry v pěti přinesla ovoce snad dvě minuty před koncem utkání, kdy míč nešťastně zajel pod nohy Nekwishe. Předtím si však náš brankář připsal mnoho výtečných zákroků a jen díky němu jsme neprohrávali už dávno. Ve druhém poločase jsme naprosto vyklidili pole, nehráli jsme svoji hru, jako tomu bylo v prvním poločase a to byla voda na mlýn soupeře. Objektivně zhodnoceno, remíza utkání slušela asi nejvíce. Oba týmy bojovali a konečné dělení bodů bylo rozumným a spravedlivým rozuzlením. V mysli snad může hlodat jen to, že do konce utkání zbývalo už jen skutečně málo, ke třem bodům jsme tedy měli blíže my. Hold, nepovedlo se..

Carpe Diem vs. Anitals 1:1 (1:0)
branka: Petr

Následovalo ihned naše druhé utkání skupiny. Tentokrát to byl celek zvaný Gooners. Byl to nejméně nebezpečný celek, jak ukázaly i jeho ostatní výsledky dne. Bylo by tedy škodou ztratit zápas s tímto skupinovým trpaslíkem. Zápas jsme zvládli dobře a po kvalitním výkonu si „lehce“ připsali tři body do tabulky. První branku mám na starosti já. Tomáše po jednom z úniků opět faulovali na dobře vyhlížejícím místě před vápnem. A stejně jako v nedávném utkání základní skupiny Brno Open jsem jeho odřená kolena vykoupil gólem. Nejprve jsem chtěl obstřelit zeď, což se mi úplně nepovedlo, kdežto při mém druhém pokusu po odraženém míči jsem propálil vše, co mi v cestě stálo. Vedení 1:0 bylo na světě. Do poločasu jsme skóre navýšili. Snad z nedostatku sil jsem zůstal schován za bukem u brány soupeře a tam si mě nikdo nevšímal. V našem obraném pásmu jsme získali míč, vyvezl ho Martin, poslal pas na mě dopředu, já mu z první před brankářem míč zpátky přiťukl a posila El Tigre už jen lehce poslal míč do prázdné brány. V tuto chvíli dostal brankář Gooners nerva a vylil své emoce na zbytek týmu. Padaly slova zde nepublikovatelná, nebo snad jen v mírnější formě překladu -  kde jste vy lulínci, vagíny pokakaný, já se na to vykašlu, nezbedníci! Pobavilo mě to asi stejně tak, jako všechny okolo. Ve druhém poločase jsme přidali třetí zářez, u rohového praporku jsem si odválel míč zkušeně k lajně, tím obešel borce a naservíroval míč zpět na Martina, který byl autorem původní přihrávky. Moje vybídnutí akceptoval a míč zavěsil do prázdné brány. Gološ se v tu dobu zaměřil na mě šoulajíce míč u tyče. Utkání tedy skončilo výrazným rozdílem, který mohl být ještě mnohonásobně vyšší. Ztráta s Gooners by byla nejspíše ostudou. Ziskem tří bodů jsme se pasovali do role spolufavoritů skupiny.

Carpe Diem vs. Gooners 3:0 (2:0)
branky: Martin 2, Pája

Před utkání s Gentlemans bylo jasné, že jde o klíčový a rozhodující duel o první místo ve skupině. Soupeři stačilo k vítězství remizovat, my potřebovali zisk všech tří bodů. Gentelamani v obou předchozích utkáních vyhráli a z jejich hry bylo jasné, že jde o dobrý celek a uspět s ním by znamenalo podat nadstandardní výkon. Povedlo se, utkání jsme zvládli jako staří mazáci a výsledkem 5:2 jsme pokořili soupeře. Zápas však nezačal právě růžově. Po zdařilém obstřelu obránce jedním z Gentlemanů jsme brzy prohrávali 0:1. Míč byl krásně zatočen a zaplul do brány jako loď do přístavu. Carpe už v mnoha utkáních dokázalo, že prohrávat 0:1, nebo i 0:2 není neřešitelná situace. Přesvědčit o tom se mohl i soupeř, kdy po skvostné akci Martin připravil střeleckou pozici pro Ríšu, který tak vyrovnal. Vyrovnaný poločas skončil remízou, která pro nás z tabulkového hlediska nic neřešila. V druhém poločase však někdo z přítomných diváků šel do přístavku za halou přitopit – vehnat teplý vzduch do kopule, ovšem zřejmě si spletl tlačítko, protože to co pustil nebyl teplý vzduch, ale náš brankostroj. Nejlepší okamžik neděle po vstupu do druhé půle zažil Martin. Po samostatné akci se sám pustil do útoku, jako tenký štírek, který navíc trpí anorexií se kluzce prosmýkl kolem obránce, zkušeně si tělem pokryl míč a následovalo krásné zakončení. Individuální akce na deseti metrech s úžasným zakončením. Na 3:1 zvyšoval po chvíli Petr, kdy Martin nalil míč našemu dlouhánovi před bránu. Petr se nezalekl nabídnuté šance a zvýšil skóre. Na čtvrtý gól, který už někdo mohl chápat jako příchuť debaklu zvyšoval Tomáš. Milan postrčil Tomášovi do stany a ten nekompromisně bodlem stočil míč kolem nohy golmana k bližší tyčce. 4:1 už se zdálo být nepřekonatelné. Snížení na 2:4 však ještě vykřesalo malou naději pro soupeře. Nekwish vyrazil nebezpečnou střelu, na dorážku do prázdné už nikdo neměl šanci dosáhnout. Tipnutí cigarety zápasu si vzal na paškál Petr, který přes celé hříště upravil skóre na konečných 5:2. Nechci vás vyvést z omylu, při Petrově střele v bráně nebyl soupeřům golman i když věřím, že Petr by dokázal skóroval přes celé i s golmanem připraveným na brankové čáře..  Carpe Diem si tak slavným a památným výsledkem zajistilo první místo ve skupině o 21. – 24.místo.

Carpe Diem vs. Gentlemans 5:2 (1:1)
branky: Petr 2, Ríša, Martin, Tomáš.

Rád bych navázal na úvodní větu. Tým podal dobrý, profesorský výkon. Kdybych měl hledat pozitiva a negativa v naší hře tak v druhém bodě bych hledal skutečně téměř marně. S výkonem jsem byl spokojen, snad jen lepší koncovka a lepší fyzička, protože já tahal jazyk po umělé trávě už po úvodním poločase. Koncovka je kámen úrazu už delší dobu, ale můžeme být rádi, že se tolika šancí dostaneme a vypracujeme si je. Do pozitiv bych uvedl dobrý týmový výkon, bojovnost, snaha. Jak je vidno, pozitiva jasně převálcovala negativa, což je patrné i Konečného výsledku této skupiny.


Chtěl bych všem poděkovat za reprezentaci barev Carpe Diem v dobrém turnaji, kde jsme ostudu rozhodně neudělali. Zhodnocení celého našeho účinkování bude v některém z příštích článků..