úterý 13. listopadu 2012

Tenisová exhibice: 6:3, 6:2


Tenisovými výsledky ve prospěch našeho týmu skončil futsalový podzim. S velkou radostí můžu říct, že tak vydařený půlrok jsem už hodně dlouho nezažil. Výsledkem výborné kolektivní práce je předání podzimních korunovačních klenotů do našich společných rukou. Carpe Diem je podzimním mistrem soutěže 3A brněnské třídy.

Před zápasem jsem měl na mobilu tři nepřečtené zprávy z toho dvě byly od Boha a třetí od mé manželky. Bůh nám v první zprávě popřál hodně štěstí v dvojduelu, druhá byla více emotivní, kde mě vyzýval, abych se už přestal srát na jeho místo a třetí zpráva byla od mé manželky Lucky, kde mě obligátně poslala esemesku se slovy „Osvoboď svou mysl“. Je to fráze z filmu Matrix, kde hlavní hrdina Neo zjišťuje, že je „vyvolený“ a v reálném světě dokáže vše, nač pomyslí. Třeba létat, či zastavit kulky. V přenesení na moji osobu to znamená, že člověk ve futsalu může dokázat cokoliv, jen si zkrátka musí věřit. Když už jsme u toho srovnání, tak se mě vlastně jedna věc v neděli skutečně nepodařila, v mohutných sprintech zastavit své kulky. Ostatní bylo splněno..

Poprvé v sezoně jsme se sešli v naprosto plném počtu. Sestava tedy byla složena ze čtyř obránců a pěti útočníků. Navrhl jsem nějaká řešení ohledně střídání útočníků, to však bylo záhy smeteno ze stolu a troufám si říct, že nakonec vše dopadlo celkem dobře. I při střídání pěti v útoku nevznikly žádné komplikace, což je skvělé. Do brány se postavil neprůstřelný Nekwish.
Sestava: Nekwish – Sykec, Michaldo, Ríša, Pája – Prochy, Tomáš, Milan, Petr, Mira.

V prvním utkání jsme změřili síly s týmem Špilberk. Utkání si příliš nevybavuju, jen vím, že jsme měli velkou územní převahu, mnoho šancí a vše se odehrávalo v naší režii. Obdržené tři branky byly zbytečné, když ty dvě poslední padly už za rozhodnutého stavu z důvodu zřejmě naší snížené koncentrace.
Skóre otevřel Mira. Po mé české uličce - nahrávce za obránce – se před golmanem zjevil Mirek, který nezpanikařil a otevřel skóre zápasu. Vždy je příjemné v utkání vést a nám se to tentokrát povedlo skvěle. Na druhou branku nemusel soupeř příliš dlouho čekat. Střelcem se stal Tomáš, asistoval mu Ríša. Bohužel jsme vstřelil tolik branek (hlavně Tomáš a Mirek), že mě zkrátka splývají a nedokážu si vzpomenout. Už mám na vánoce objednané prášky na zlepšení paměti. Poté přišla malá komplikace v podobě snížení na 1:2, na které jsme však okamžitě odpověděli nejlepším možným způsobem. Naději jsme zatloukli do země parádní akcí Prochyho a Páji. Po ukázkové narážečce byl první jmenovaný sám před brankářem a tak zkušený matador, jako je Pavel RVP Prochy (Robin Van Persie), se málokdy mýlí. Míč umístil k protilehlé tyči a brankáře byl bez šance. Už na 4:1 zvyšoval opět Tomáš, tentokrát mu přihrál Milan. V utkání jsme dominovali a stejně jsme vstoupili i do druhé půlky. Svůj hattrick dokonal Tomáš, kdy po přečíslení vyřešili skvěle situaci společně se Sykecem. Opět pěkná branka. Účet z naší strany podepsal svým druhým zásahem v utkání Mira, který zužitkoval znamenitý výhoz Nekwishe přes celé hřiště. Mira už jen prodloužil jeho výhoz umístěnou střelou o tyč. V závěru zápasu jsme si nechali zbytečně vstřelit dvě branky, ale co se dá dělat. Konečné skóre zápasy tedy znělo 6:3. Bylo to utkání se slabším soupeřem, mám li porovnat sílu mančaftů, se kterými jsme se už střetli. Mám za to, že v utkání jsme nepředvedli své maximum, tým hrál tak na 70 procent, což by se v zápasech se silnějšími mohlo krutě nevyplatit. Hned další prověrkou, která by má slova potvrdila, mělo být utkání s druhým Ethanolem.
Carpe Diem vs. Špilberk 6:3 (4:1)
branky: Mira (Pája), Tomáš (Ríša), Prochy (Pája), Tomáš (Milan), Tomáš (Sykec), Mira (Nekwish)

Druhý zápas byl o stop procent šťavnatější. Zápas s Ethanolem byl asi jedno z kvalitativně nejlepších utkání podzimu. Soupeř byl lepší než Špilberk, ovšem náš výkon šel také nahoru a připsali jsme si vítězství dokonce ještě vyšší, než v předchozím utkaní. Otevření skóre jsem si vzal na starost já. Po přetlačované s dvěma borci Ethanolu a pár kouzlech jsem si vybojoval pěknou palebnou pozici z úhlu, kterou jsem nekompromisně proměnil prudkou střelou v gól k protilehlé tyči. Utkání se mohlo vyvíjet jakkoliv, protože jak jsem už psal, soupeř se za začátku zdál zdatný, ale tato první branka nás uklidnila neuplynulo ani moc času a druhý zásah se povedl střelci Mirovi. Akcička to byla parádní, jako vystřižená z právě probíhajícího MS ve futsalu. Výhoz Nekwishe na Petra, ten hlavičkou z první posílá míč za obranu, kde už číhal Mira a ten trefil cíl dokonale. I zde ovšem došlo k malé komplikaci v podobě snížení Ethanolu na 2:1. Na 3:1 padla opět skvostná branka. Míč na půlce přebírám já, dělám kličku do středu, čímž navážu pozornost obránce na svoji osobu, poté nahrávka do leva na Petra, ten z první na zadní protilehlou tyč na Tomáše a Tomáš uklízí. Bomba! Naprostá bomba! Skóre 3:1 bylo i to poločasové. Na 4:1 zvyšoval Milan bombou po víko, poté co mu rozumně předal míč Prochy po jednom z přečíslení. Jak se na to tak koukám, dáváme samé pěkné branky, žádné ušmudlance, co? Na 5:1 jsem zvýšil já a byla to na chlup stejná akce, jako při mém prvním gólu. Na polovině si pohrávám kouzly s dvěma hráči, což pro mnohé mohlo vypadat jako motající se somrák na Hlavním nádraží, poté si míč připravuji na střelu a pálím kolem nohy golmana. Vybojovaná branka, u které už jen jahodníky na zahradě bývají okopány více. Po vsítění branky do mě ještě jeden borec z Ethanolu nevybíravě vlítl (asi po jeho předchozím ztrapnění), což jsem si líbit nenechal. Zkroucený ksicht pana Ethanola na mě v tu chvíli zapůsobil jako červený šátek na býka. Byl jsem rozzuřený jako bachyně, co hlídá svá mláďata a v tomto duchu jsem i na soupeře zaútočil. Už už to vypadalo na vzájemnou potyčku, ovšem rozhodčí vše rázně utnul, když přisunul mezi nás svoji muskulaturu. Vysloužili jsme si oba žlutou kartu, což více mrzí mě, protože už mám na kontě tři. Situace byl na chvíli trochu vyhrocená, čehož ihned využil Ríša, když křičel z lavičky po vzoru filmu Horem pádem, že se mu asi splaší kladiva. Jeho silně naběhlá žíla na krku a čele je toho důkazem. Situace se za pár chvil uklidnila a podíl na tom měl i naše v pořadí už šestá branka. Autorem byl Mirek po nahrávce Michalda. (opět si nepamatuju). Na konečných 6:2 snížil jeden z Ethanolistů, ovšem na celkový dojem z výborně odehraného utkání nám to už nevzalo. Utkání prvního týmu s druhým skončil tedy výraznou výhrou favorita.
Poslední věcí je to, že bych chtěl, aby se přihlásili nahrávači na moje dvě branky. Před vsítěním jsem sice měl dlouhou dobu míč v držení já (kličky a kudrlinky), ovšem někdo mě to půl minuty před tím nahrál, ne? Tak pokud máte někdo tušení, kdo že to byl, dejte o sobě zprávu.
Carpe Diem vs. Ethanol 6:2 (3:1)
branky: Pája, Mira (Petr), Tomáš (Petr), Milan (Prochy), Pája, Mira (Michaldo)

Tým si za nejen tyto utkání, ale za celý podzim zaslouží absolutorium. Odevzdali jsme skvělé výkony, které jsou vidět v tabulkách na všech frontách. Děkuji všem, kdo se na skvělých výsledcích podíleli. Více o podzimu, statistikách a ostatních věcech v následujících článcích..