neděle 2. srpna 2009

Zajímavosti z propozic na sezonu

Nedávno jsem pilně studoval futsalové propozice na příští sezonu. Zaujalo mě v ní pár bodů, které považuji za nutné zveřejnit a všem členům kádru osvěžit..

  • členský příspěvek za hráče je 100 korun na sezónu - na schůzi o tomto polatku nebyla ani řeč. neměl jsem přečtené propozice, ale posléze jsem tedy zjistil, že poplatek za hráče na soupisce je každoroční. Takže se to muselo připočítat ke startovnému a míči. Nyní tedy startovné je 1.400korun.
  • 1. – 3. třída: podzim (září – listopad), jaro (duben – červen) - toto jsou hrací měsíce. Vloni jsme vždy v těchto třech měsící měli naměstnaných 10 utkání (10 soupeřů ve skupině). V současnosti, z důvodu postupu a tím získání více soupeřů, jich bude 15. To se projeví především v čadstějšími hracími víkendy.
  • Poslední dva turnaje ve všech soutěžích nelze přeložit na jiný termín ani měnit pořadí již určených zápasů - to znamená, že kdybychom z nějakého důvodu (třeba nesejití se) chtěli přehodit zápas na jiný termín, nelze tomu tak v posledních dvou hracích víkendech.
  • V případě řádného dokončení soutěže obdrží mužstvo dotaci (tzv. vratnou částku 1.500,- Kč pokud se nepřihlásí do Brněnského ligového poháru, 1000,- Kč pokud se do BLP přihlásí) z rozpočtu B.A.F. po soutěži. Podmínkou poukázání dotace je registrace klubu u Ministerstva vnitra ČR (nebo jiná organizovaná příslušnost - např. TJ, SK), bankovní konto a razítko klubu. - Toto byla pro mě velmi zajímavá věc. Když si to přečtete pečlivě, tak z toho podle mě vychází, že pokud nejsme registrováni u MV ČR, nedostaneme vratnou částku 1500korun, je tomu tak? Olda však zavolal prezidentovi Antabusu Poldovi a ten potvrdil, že ani oni zaregistrovaní nejsou a částku stejně dostali. Nezbývá než doufat, že tomu bude i v našem případě. Pokud nebude, tak se startovné bohužel opět navýší, nebo se budeme muset zaregistrovat..
  • V průběhu jedné poloviny soutěžního ročníku (podzim, jaro) nesmí hráč přestoupit z jednoho mužstva do jiného (týká se to vztahů jak do 1.CL nebo 2.lig, tak mezi mužstvy divize, tak i do krajských a okresních přeborů a městských tříd). Přestupní termíny pro brněnské soutěže jsou od 1. července do 31. srpna 2009 a od 15. prosince 2009 do 31. března 2010 (pro OP do 30.ledna 2010). Minimální počet hráčů na soupisce je 8 (náš případ), maximální počet není omezen. Na každé utkání však v souladu s pravidly FIFA může nastoupit max. 12 hráčů - k tomuto lze jen dodat, že máme na soupisce právě 8 hráčů. Pokud by někdo vypadl, jsme nahraní.. Dále je zde psáno to, na co jsem také upozorňoval, a to přestupní termíny. Pokud bychom získali posilu již registrovanou, je nutností veškeré náležitosti vyřídit do 31.srpna - v přestupním termínu.
  • Doregistrování nových hráčů okr. přeboru a 1. i 2. brněnské třídy futsalu v průběhu soutěže se provádí tím způsobem, že zástupce mužstva zašle poštou na adresu KF ČMFS, Martin Průša, Diskařská 100, Praha 6, PSČ 160 17 patřičné náležitosti (žádost o registraci, fotografii podepsanou zezadu, kopii dokladu o zaplacení registračního poplatku) a vyčká až mu bude registrační průkaz opět poštou vrácen. Vedoucí mužstva se dostaví se soupiskou, rozšířenou o nového hráče (psacím strojem), v úřední den na matriku B.A.F. a zaplatí členský příspěvek (100,- Kč). Nově registrovaný hráč smí nastoupit jen s vystaveným registračním průkazem. - bez komentáře..
  • Dostavit se k utkání přesně podle stanoveného rozpisu, čekací doba není žádná. Při prezentaci předložit řádně vyplněnou a potvrzenou soupisku mužstva a při utkáních okr. přeboru, 1. a 2. brněnské třídy i platné registrační průkazy hráčů futsalu. Prezentace se provádí vždy 5 min. před utkáním. Bez registračního průkazu nebude hráč připuštěn k utkání okr. přeboru, 1. a 2. brněnské třídy. - bez komentáře.
  • O konečném pořadí v soutěži rozhoduje :a) počet bodů, b) vzájemný zápas (tj. i rozdíl skóre vzájemných utkání), c) rozdíl skóre, d) vyšší počet nastřílených branek, e) podíl skóre, f) los. V případě rovnosti bodů u více než dvou mužstev vstupuje v platnost kritérium mini tabulky jejich vzájemných zápasů opět podle bodů a) až e).
  • Materiální zabezpečení :
    a) každé mužstvo je povinno dostavit se k utkání minimálně s 1 ks míče č. 4 se sníženým odskokem. Jestliže nedojde k dohodě mezi vedoucími mužstev, je povinno předložit k utkání míč mužstvo uvedené v rozpise jako první. Mužstvo, které nebude mít s sebou na soutěžní utkání vlastní míč č. 4, bude potrestáno peněžitým trestem ve výši 200,- Kč. O způsobilosti míče rozhoduje hlavní rozhodčí.
    b) další finanční postihy mohou být uděleny za chybějící chrániče, dresy či druhou sadu (rozlišováky), kapitánskou pásku, neoznačení hráčů A, B a C týmů, neudělení známky či nezdůvodnění známky 5, nedovolené vstupování do areálů přes ploty a další provinění dle soutěžního řádu. Minimální výše pokuty je 100,- Kč, kterou lze při opakování prohřešku navyšovat.
    c) po skončení každého zápasu je kapitán mužstva povinen podepsat zápis o utkání. Nepodepsání zápisu o utkání podléhá finančnímu postihu v minimální výši 100,-Kč.
    d) za peníze a jiné cenné věci nebude brána zodpovědnost a nevztahuje se na ně ani pojištění.
    e) všechna mužstva brněnské futsalové soutěže mají za povinnost zajistit si libovolným způsobem přístup k internetovým stránkám (
    www.futsalbrno.cz), kde budou zveřejňovány oficiální informace týkající se soutěže 2009/10 (změny v termínové listině, rozhodnutí STDK a ORK, delegace rozhodčích, atd.). f) rozhodnutí STDK a evidenci karet jsou si kluby povinny sledovat samy, oficiální rozhodnutí STDK a evidence karet bude každou středu po soutěžním kole zveřejněno na internetových stránkách (www.futsalbrno.cz).
    g) v případě shody barvy dresů mají přednostní právo volby domácí (podle rozpisu soutěže), případné rozhodnutí o nutnosti výměny dresů (posouzení podobnosti dresů) je v pravomoci rozhodčího.
  • v 1. i 2. třídě se odehraje 16 turnajů (8 na podzim a 8 na jaře), každé mužstvo tedy celkem 30 utkání
  • Postupový a sestupový klíč: Ze 2.A, ze 2.B, ze 2.C i ze 2.D br. třídy postoupí do dvou 1. br. tříd vždy vítěz a mužstva na 2.místech. Ze 2.A, ze 2.B, ze 2.C i ze 2.D br. třídy sestupují do 3. br. třídy vždy čtyři poslední mužstva, celkem tedy 16 týmů
  • Disciplinární tresty :
    a) pokud mužstvo nenastoupí ke svému utkání ve stanovenou dobu (čekací doba není) z jakýchkoliv důvodů, prohrává toto mužstvo kontumačním výsledkem 0:5.
    b) pokud nastoupí za mužstvo hráč, který není na jeho soupisce nebo nemá vyhotoven registrační průkaz, prohrává toto mužstvo kontumačním výsledkem 0:5.
    c) mužstvo, které se z jakýchkoliv důvodů nedostaví k turnaji, prohrává všechna utkání daného turnaje kontumačními výsledky 0:5 a vedoucí mužstva je povinen nejpozději do 5 dnů oznámit na B.A.F. důvod neúčasti.
    d) mužstvo, kterému budou kontumována více než 2 utkání (t.j. více než 1 turnaj) na podzim a nebo více než 2 utkání na jaře, bude z celé soutěže vyloučeno a všechny jeho výsledky kontumovány. Tyto výsledky budou započteny do konečné tabulky. V případě prokázání zásahu vis maior (živelná pohroma, havárie) rozhodne o pokračování mužstva v soutěži výkonný výbor B.A.F. V případě vyloučení, či nepokračování klubu v soutěži startovné propadá.
    e) mužstvu, potrestanému 1 kontumačním výsledkem, bude z vratné částky stržena pokuta 500,-Kč.
    f) na celou brněn. soutěž a na všechny oddíly soutěže se vztahuje Disciplinární řád i jeho příloha Sazebník trestů a pokut.
    g) poplatky STDK za disciplinární řízení se hradí za projednání každého disciplinárního provinění při uložení trestu vyššího než je zastavení činnosti na 1 zápas ve výši 50,- Kč. Při podání žádosti o snížení trestu na soutěžní utkání ve výši 250,- Kč. Při podání žádosti o snížení trestu za časové období ve výši 500,- Kč. Podání žádosti a zaplacení poplatku však automaticky neznamená, že se žádosti o snížení trestu vyhovuje!
  • Soutěž slušnosti :
    Podle statistiky žlutých a červených karet bude vyhlášena soutěž slušnosti v každé samostatné soutěži a skupině. Vítěz soutěže slušnosti získává 1000 korun, tj. vratnou částku mužstva, které ve stejné skupině či soutěži skončilo ve slušnosti na místě posledním. Toto mužstvo tak o svou vratnou částku přichází.
  • Maximální povolený počet cizích státních příslušníků na soupisce mužstva je 4. Výjimky uděluje B.A.F :-))
  • Schůzky vedoucích klubů se uskuteční v přísálí restaurace Okruh v areálu B.A.F. na Rybnické 75 v Brně-Novém Lískovci. Zde se uhradí startovné, členské příspěvky a odevzdají se 2 kusy vyplněných soupisek. Registrační průkazy hráčů a razítko klubu s sebou! Na soupisce OP, 1. a 2. třídy a všech B a C týmů mohou být zapsáni pouze hráči s reg. průkazem!!!
    2. D brněn. třída v pátek 21. srpna 2009 v 17.30 hodin

Žádné komentáře: