sobota 6. prosince 2008

Hráč sezóny po podzimní části.. Objektivita především !!

Minule v článku o Hráči Sezóny jsem se Vás ptal, jestli byste neměli nějakej návrh, jak zobjektivizovat tuto soutěž. Nikdo se neozval. Myslím, že je nespravedlivé, pokud hráč hraje a poté nerozdá body. dostává se tím před ostatními do výhody. To samé je, pokud hráč nemůže nastoupit a tím i nezískat body.. Proto jsem došel k názoru, že by se měli pravidla upravit.. :-)
Výsledky zde zveřejním před úpravou - v současné verzi i po úpravě..

Výsledky po podzimní části (bodově)..
1. Olin - 59 bodů / odehrál 6 víkendů / hlasoval v 6 víkendech
2. Lukáš - 40 bodů / odehrál 5 víkendů / hl. v 5 víkendech
3. Pája - 33 bodů / odehrál 5 víkendů / hl. v 6 víkendech
4. Boris - 31 bodů / odehrál 6 víkendů / hl. v 5 víkendech
5. Martin - 27 bodů / odehrál 6 víkendů / hl. v 6 víkendech
6. David - 8 bodů / odehrál 6 víkendů / hl. v 6 víkendech
7. Luboš - 1 bod / odehrál 1 víkend / nehlasoval
8. Michal - 0 bodů / odehrál 2 víkendy / hl. ve 2 víkendech

Takto by tabulka vypadala při tzv. bodovém systému. Je jasně patrné, že zde dochází k neobjektivitě, a to zejména u hráčů Borise a mě. V jednom víkendu Boris nerozdal body a připravil tak o ně ostatní, v druhém případě jsem hlasoval já, a tak se přispěl ostatním bez nějakého vlastního přísunu bodů.. Co s tím?
Nechce se mě o tom moc přemýšlet a tak to vyřeším šalamounsky, prostě to řešit nebudu.. Moje hlasování prostě nahradí to Borisovo a hotovo.. Takže je to jako kdyby fifty fitty. Od jara si na to ale dám většího bacha, aby buď všichni co hráli zahlasovali, nebo ti co vůbec nehráli, aby nehlasovali.. Dochází pak k takovýmto nesrovnalostem..

Co se týče počtu získaných bodů versus počet odehraných víkendů se však řešit musí. Ti co odehráli plný počet zápasů mají jasnou výhodu před těmi, co takové štěstí neměli.. Proto bych chtěl přejít z bodového na tzv. koeficientový systém. Je to jednoduché.. Počet získaných bodů se vydělí počtem odehraných víkendů a hotovo.. Vznikne průměr získaných bodů na zápas. Je to jednoduché, jasné a rychlé.. Ale především objektivní, po čemž od začátku tak prahnu..

Takže takto vypadá nová tabulku při novém systému..
1. Olin - 9,83 ( 59 získaných bodů z 6ti odehraných víkendů )
2. Lukáš - 8 ( 40 z 5 )
3. Pája - 6,6 ( 33 z 5 )
4. Boris - 5,16 ( 31 z 6 )
5. Martin - 4,5 ( 27 u 6 )
6. David - 1,33 ( 9 z 6 )
7. Luboš - 1 ( 1 z 1 )
8. Michal - 0 ( 0 z 2 )

Co se týče pravidel soutěže, tak ta se nadále nemění. Nevím, jestli jsem to už psal v minulém článku, ale rád bych dal příležitost se zúčastnit soutěže i našim novým jarním posilám Ríšovi a Martinovi.. Jedinou podmínkou soutěže je to, že za celou sezónu musí odehrát minimálně polovinu zápasů, což je 10 tj. 6 hracích víkendů.. to znamená, že musí odehrát plný počet jarních utkání, aby mohli zvednout nad hlavu první cenu soutěže.. Vlastně to samé platí, krom našich posil, i pro naše marody Luboše a Michala, kteří by s odehrání alespoň poloviny zápasů také mohli mít určité problémy..

Tak to je prozatím vše, doufám, že se Vám nový systém líbí, mě ohromě, jelikož mám tím pádem stále šanci vyhrát :-)) . Ale ruku na srdce, nyní budou výsledky opravdu reálnějším a pravdivějším obrazem této skvostné soutěže..

Žádné komentáře: